Een mijlpaal voor Bad in Beeld: De 50e showroom!

Bij Bad in Beeld draait het niet alleen om het verkopen van prachtige badkamers, maar ook om het opbouwen van sterke relaties met klanten en het bieden van uitstekende ondersteuning aan aangesloten ondernemers. In deze blog delen we, ter ere van onze 50e showroom, inspirerende verhalen van drie ondernemers die hun ervaringen en inzichten met ons hebben gedeeld. Met Rianne van Emmerloot – GBM Sanitairstudio, Beneden Leeuwen, Sjoerd Bakker van Bakker Vlaardingen en Roberto Lleshi – Roberto Tegels en Sanitair, Zwaag.

Sjoerd Bakker

Sjoerd Bakker

Rianne van Emmerloot

Rianne van Emmerloot

Yoshua Verhave

Roberto Lleshi

De eerste stappen met Bad in Beeld

Hoe ben je voor het eerst in contact gekomen met Bad in Beeld en wat heeft je doen besluiten om je aan te sluiten? 

Rianne van Emmerloot

“Via mijn toenmalige baas, die op zoek was naar een inkooporganisatie om meer ontzorgd te worden op verkoopgebied en goede inkoopcondities te verkrijgen. Via haar kwamen we bij Bad in Beeld terecht,” vertelt Rianne. De goede inkoopcondities en marketingondersteuning waren doorslaggevend. “Onze vorige baas had niets met sanitair en kwam vanuit een bouwmarkt. Bad in Beeld bood ons de kans om ons professioneel te ontwikkelen.” 

Roberto Lleshi 
Roberto had een soortgelijke ervaring: “Bad in Beeld kwam naar ons toe. Onze showroom was nog niet open, maar de leveranciers die we hadden gekozen kwamen overeen met die van Bad in Beeld. De ondersteuning die ze boden was voor ons de doorslaggevende factor.” 

Sjoerd bakker
Sjoerd Bakker van Bakker Vlaardingen deelt een vergelijkbaar verhaal: “We waren op zoek naar een nieuwe inkooporganisatie die ons de vrijheid van een eigen gezicht bood, maar toch ook het voordeel van inkoop in volume. Bij Bad in Beeld hadden we meteen een goed gevoel, mede dankzij de mooie brochure en het kranenmerk Regn.” 

Eerste indrukken en veranderende percepties

Wat was je eerste indruk van Bad in Beeld en hoe is die indruk in de loop van de tijd veranderd? 

“Eerst was het zoeken naar dingen, maar dat is soepeler geworden,” zegt Rianne. “We hebben veel vrijheid, maar profiteren ook van goede inkoopcondities en landelijke trends.” 

Roberto voegt toe: “We waren bang voor allerlei regels, maar dat viel mee. Bad in Beeld biedt ondersteuning zonder dat je je eigen winkel verliest. Het is geen strikte franchiseformule.” 

Opstelling Bakker Vlaardingen

Voor Sjoerd Bakker is de eerste indruk van Bad in Beeld niet veel veranderd: “Het is echt een sanitair specialistische organisatie. Het is een platte organisatie waarbij iedereen heel benaderbaar is, en dat vind ik heel fijn.” 

Bijzondere momenten en unieke badkamers

Wat is het leukste moment dat je hebt meegemaakt met een klant bij Bad in Beeld? 

“Het leukste moment was toen we professioneel werden en dat ook door de klant gewaardeerd werd. Van hobbyhandelaar naar professioneel bedrijf, dat was een groot verschil,” herinnert Rianne zich. 

Roberto deelt een uniek project: “We hebben een bijzondere tegel van Apavisa gebruikt. Het was een mooi project met veel warme tinten.” 

Chromen kranen Hotbath
Badkameraccessoires

Sjoerd Bakker vertelt over een bijzonder project voor Chanel: “We maakten de toiletten voor hun trainingscentrum en ook op hun kantoor in Brussel. Het was niet heel spannend qua ontwerp, maar wel eervol.” 

Gerealiseerde badkamer

Opbouwen van klantrelaties

Wat doe je om een sterke relatie met je klanten op te bouwen en te onderhouden? 

“Bij aankoop van een badkamer geven we een onderhoudspakket mee,” zegt de Rianne. “Veel klanten komen terug, soms zelfs voor hun derde badkamer. Dat is mijn waardering voor mijn werk.” 

“Goede begeleiding en stapsgewijze ontzorging,” is het motto van de Roberto. “Wij kunnen van A tot Z ontzorgen, afhankelijk van wat de klant wil.” 

Voor Sjoerd Bakker draait het om persoonlijke verkoopgesprekken: “We proberen diepgang te geven aan het gesprek en optimaal te communiceren. De klant moet centraal staan in het hele verhaal.” 

Bad in Beeld badkamer

Advies voor nieuwe ondernemers

Als je één advies kon geven aan een nieuwe ondernemer die overweegt zich aan te sluiten bij Bad in Beeld, wat zou dat dan zijn? 

“Zorg voor een mooie showroom en wees betrouwbaar,” adviseert de Rianne. “Luister naar de klant en voldoe aan hun wensen. Een mooie showroom is onze gereedschapskist.” 

“Ga er open in en ga in gesprek,” zegt de Roberto. “Bad in Beeld biedt veel ondersteuning en het is zeker interessant voor beginnende ondernemers.” 

Sjoerd Bakker benadrukt de voordelen van Bad in Beeld: “Als je je eigen gezicht wil houden en een kwalitatief product zoekt met goede ondersteuning, dan zit je bij deze organisatie goed.” 

Deze ondernemersverhalen laten zien hoe Bad in Beeld niet alleen een platform biedt voor inkoop en marketing, maar ook een gemeenschap vormt waar ondernemers kunnen groeien en succesvol kunnen zijn. Of je nu een ervaren ondernemer bent of net begint, Bad in Beeld biedt de ondersteuning en vrijheid om te floreren in de badkamerbranche. 

Badkameropstelling

Bad in Beeld is een toonaangevende inkooporganisatie die gespecialiseerd is in de badkamer- en sanitairbranche. Met een sterk netwerk van onafhankelijke retailers biedt Bad in Beeld niet alleen uitstekende inkoopcondities, maar ook uitgebreide marketingondersteuning en innovatieve oplossingen die bedrijven helpen groeien en floreren. Door samen te werken met Bad in Beeld, kunnen ondernemers profiteren van gezamenlijke kracht, zonder hun eigen identiteit en autonomie te verliezen. 

Ook interessant voor jou

Earthy Elegance badkamer

Elegantie ten top met de Earthy Elegance badkamer

Vol enthousiasme presenteren wij inspiratiebadkamer Earthy Elegance, die is ingericht volgens de laatste trends en gebaseerd op de natuur, met natuurlijke materialen.
Ronde vormen en aardse tonen

Aardse tinten en organische vormen

Rob en Janneke houden van de natuur, daarom moet hun nieuwe badkamer een weerspiegeling zijn van aardse tinten en organische vormen om optimaal te ontspannen.
Marmer in de badkamer

Chique en luxe met marmer in de badkamer

Marmer wordt al jarenlang in de badkamer gebruikt. Denk aan tegels en accessoires zoals waskommen, toiletborstels en zeepdispensers. Wij laten je onze favorieten zien!
Geberit iCOn badmeubel

Scandinavische eenvoud met stoere elegantie

We kijken binnen in de badkamer van Erik & Marjan. De natuurlijke materialen in combinatie met lichte kleuren en zwarte accessoires is prachtig!
Vind jouw showroom Magazine aanvragen